15. novembra 2015

Blogeri ako obraz spoločnosti

Slovenský jazyk - maturitný predmet - maturitná otázka - časť maturitnej otázky = DISKUSNÝ PRÍSPEVOK 

Drahý spolužiaci, milá pani učiteľka, ako už asi viete, moje meno je Nataša Findrová a chcela by som s Vami otvoriť diskusiu na tému „Blogeri ako obraz spoločnosti“. Prečo? Dôvod je jednoduchý, veľa ľudí teraz blogerov považuje za obraz spoločnosti a často nie za pozitívny. Ja by som na to chcela dať iný pohľad.

Nachádzame sa v 21.storočí a pre našu dobu je už typické denné používanie internetu a narábanie s ním ako s možnosťou práce. Veľmi veľa ľudí pracuje z domova, online na internete a nikto ich neposudzuje zle. Je to ich voľba. Tak isto ako si myslím, že je voľba niekoho stať sa blogerom. Sú to obyčajný ľudia ako my, ale tak či tak ich považujeme za obraz spoločnosti. Ja by som to ale trochu poopravila, my všetci sme obrazom spoločnosti. Ale prečo práve ich dávame do popredia za väčšinou negatívny obraz spoločnosti? Pretože sú viditeľnejší?
Drahý poslucháči, čo ma na tomto najviac zaráža je jedna zásadná vec. Nejaký bloger sa vyjadrí trošku pejoratívne, alebo nie moc prospešne a už ich označujú ľudia za zlý obraz spoločnosti. Ale prečo? Všetci sme ľudia a všetci robíme chyby a práve vďaka tomu sú oni skutočný obraz spoločnosti. To čo Vy nazývate zlým obrazom, nie je zlé, ale skutočné.
Keďže sa už venujeme tomu, či teda sú, alebo nie sú blogeri obrazom spoločnosti chcela by som niečo zvýrazniť. Keďže sú to blogeri, ich miestom prezentovania je internet. A možno preto sú obrazom našej doby. Ako som spomínala vyššie, žijeme v 21. storočí. Doba digitálna, už málo ktorá domácnosť nemá internet. Takže sami vidíte.

Aj keď som sa počas mojej práce sama so sebou hádala či sú, alebo nie sú, nedošla som k jasnému záveru. Myslím si , že my všetci sme obrazom doby a mám pocit, že oni sú potom zrkadlom nás. Pretože to je pravda. Aspoň podľa mňa. Možno počas diskusie nadobudnem iné myšlienky. Predsa len ide o nás a o to, čo je obrazom našej doby. Pretože keď premýšľam ďalej, načo je nám práve teraz obraz spoločnosti? Aby sme sa uškatuľkovali? Alebo aby nás v budúcnosti uškatuľkovali? Dúfam, že sa k môjmu návrhu vyjadríte a pomôžete mi dôjsť k záveru. Ďakujem za pozornosť. 

2 komentáre

  1. Myslím že názor že blogeri sú obrazom nás je odpoveď na to či sú obrazom spoločnosti... My tvoríme spoločnosť a myslím že skôr ako negatívny majú pozitívny vplyv

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja to vnímam rovnako ako hviezdy, celebrity.. aj tie sú obrazom spoločnosti a niekedy v tom negatívnom zmysle, niekedy v pozitívnom. Horšie je to s deťmi, ktoré si povedia, že Gogo si vie zarábať natáčaním videí, tak sa teraz nebudem učiť, lebo to budem robiť aj ja.
    Inak, dala by som si pozor na nominatív množného čísla a koncové mäkké i :)
    Drew's Beauty


    OdpovedaťOdstrániť

© BLOG 'N' ROLL
Maira Gall